A világban, ahol az eMarketer előrejelzése szerint idén, már több mint 3 milliárd internet felhasználó lesz jelen, most még nagyobb jelentősége van annak, hogy milyen típusú tartalmakat néznek meg, olvasnak el és osztanak meg. Ennek tudatában mit is kell tennünk, nekünk marketingeseknek és közösségi média fanatikusoknak?
Az emberek like-olnak, megosztanak, kommentelnek és promotálnak tartalmakat, pusztán mert tetszik nekik, amit látnak, és tartalmuk is releváns életstílusukra, értékeikre és akár hitükre vonatkozóan. Hiába alkotunk fantasztikus online tartalmakat, néha mégsincs egy hullámhosszon a célközönségünkkel. Az általános hiba ilyenkor nem a tartalomban van, hanem abban, hogy nem ismerjük igazán azokat az embereket, akik nap mint nap találkoznak tartalmainkkal.
A naponta milliónyi közösségi médiában megjelenő tartalmak közül, a képeket osztják meg a felhasználók a legnagyobb arányban (43%), ami több mint 1,8 milliárd feltöltést jelent naponta. Ez a szám sokat elmond. Az online információ-áradatban a hírvonal átnézése már mindössze másodpercekben mérhető. Ennyi idő van arra, hogy felhívd a figyelmet magadra és interakciót válts ki az emberekből. Természetesen kitalálni azt, hogy mi működik nálad és mi vonzza magához a közönséged figyelmét, valóban időbe telik. Összeállítottunk Nektek egy ötlet-listát a közösségi média taralmakból, hogy arra ösztönözzünk, indulj el a saját kreatív tartalom kísérletezésed útján. De ne feledd, minden cég üzenete különbözik, ezért folyamatosan figyeld és elemezd tartalmaid eredményességét, hogy megtalálhasd a számodra legjobban működő stratégiát.
1. Grafika idézettel
Habár kicsit klisének hangzik, de az inspirációs idézetek nagyon nagy megosztásokat eredményeznek a Facebook-on, mert az emberek szeretik ha motiválják őket, és ami még fontosabb, hogy szeretnék ha mások is tudnák, hogy mit éreznek, miben hisznek. Mielőtt posztolsz, mindig ellenőrizz 3 dolgot: az idézetet, a betűtípust és a képet. Keress egy rövid idézetet egy könnyen olvasható betűtípust és tegyél a szöveghez illő képet.
2. Szívmelengető
Az érzelmek fogják meg a legjobban az embereket. Amikor egy érzést sikerül jól megfogni, az a reakciók áradatát hozza magával. Mint például mikor egy fáradt katona tér haza családjához a háborúból, vagy egy csodás barátság bemutatása. Alapvetően, bármi ami megérinti a szívünket…ez amolyan “Ohhhhh…-érzés”
3. Jól átgondolt tájkép
Ki ne szeretne utazni és lélegzetelállító helyekről tekinteni a világra? A látványos képeket mindig jól fogadják, kifejezetten akkor, ha jó minőségű kamerával vagy okostelefonnal készültek nagylátószögű objektívvel, legalább 8MP felbontásban. Nem kell ahhoz vakációra menni, hogy csodás képeket készíthess, elég lehet a sikerhez, ha lakóhelyeden készítesz egy jól beállított éjszakai képet.
4. Kávé
Van valami függőségi faktor a csésze kávéban, ami olyan népszerűvé teszi a közösségi médiában, még úgyis, hogy illatát és ízét nem érezzük. A trükk az, hogy nem szimplán készítünk egy képet a kávéról, hanem, hogy megpróbáljuk megragadni az érzést, a hangulatot és esetleg a kávé történetét. Extra bónusz, ha sikerül a baristát is lefotózni munka közben.
5. Színérzet
színek meg tudják változtatni az emberek hangulatát és hatással vannak az elménkre. Gondolkodj el azon, hogy mit szeretnél átadni a közönségednek. Akár egy kis nosztalgiázásra invitálod őket világoskék árnyalatokkal kísérve, vagy egy dalt “robbantasz fel” vibráló piros színekkel kísérve, győződj meg róla, hogy jól felépítetted a témát és a megfelelő színek kiválasztásával erősebbé tetted az üzeneted.
6. Önábrázolás
Ez nem azt jelenti, hogy tele spam-eled mások hírfolyamát a rólad készült szelfik tömegével csücsörítő ajkakkal és különböző pózokban. Kezeld úgy magadat, mint egy márkát: ki vagy te? Milyen vagy? Miben vagy különleges? Például ha szeretsz fotózni, akkor ossz meg magadról képet a kameráddal a kezdben. Persze, ne vidd túlzásba…
7. Cuki állatok
Még egy a “szív-húrjait-pengető” dolog. Amikor a cukiságról van szó, nincs kedvesebb dolog mint az édes baba-pofi… Pszichológiai kutatások szerint “cuki” állatokat nézegetve az embereknek jobb lesz a hangulata, az ilyen tartalmak megosztása pedig jobb pozícióba hoz téged a közösségi médiában.
8. Öröm és boldogság
Az öröm széles körben olyan mentális állapotot jelöl, amelyet az emberek pozitívként, kellemesként, vagy keresni érdemesként tapasztalnak, a Facebookon, a Fanpage Karma szerint. Ha a boldogságról van szó, akkor spontán és eredeti tartalmakra van szükséged. Ez akkor működik igazán, ha arra csábítja a közönségedet, hogy már rá is klikkeljek a Tetszik gombra. Persze, ezt ne erőltesd.
9. Eredetiség
Mindenki szeret eredeti képeket nézegetni, amelyek természetes beállításokkal készültek. Ne feledd, a közösségi média egy ún. zajos környezet, ahol a képek ismét előkerülhetnek, valamint újra és újra megosztják őket, ezért az igazán egyedi tartalmakkal emlékezetessé teheted. Ezt sem kell túlgondolni, csak élj az adott pillanatnak és készíts képeket olyan dolgokról, melyek jelentéssel bírhatnak a közönséged számára.
10. Képek mozgásban
Ilyen képeket nehezebb készíteni, hiszen az időzítésnek tökéletesnek kell lennie, de ha ez sikerül, akkor nyerő képed lesz. A legnépszerűbb mozgást ábrázoló képek tipikusan a “felugrunk az ég felé” beállítások különböző pózokban. Próbálj ki valami egyedit egy kép megkomponálásakor, pl. egy izgalmas fókuszponttal vagy egy érdekes árnyjátékkal.
Kiváncsiak vagyunk, hogy Nálad mely tartalom hozza a legtöbb megosztást a közösségi média felületeiden? Oszd meg velünk kommentben a cikk alatt!
Vélemény, hozzászólás?