Hány kép kell a sikeres üzleti kommunikációhoz 2018-ban?
Az éves marketing terv elkészítésekor hajlamosak vagyunk megfeledkezni, hogy előre átgondoljuk vállalkozásunk vizuális tartalomigényét. Nem csak azt kell felmérnünk, hogy egyedi fotózásra vagy egy ütős stock képre lesz szükségünk, hanem hogy az egyes kommunikációs csatornákon milyen vizuális megjelenést szeretnénk elérni. Az egyedi tartalomgyártástól az arculati elemeken át, valamennyi platformot érdemes sorra vennünk, hogy melyeken elengedhetetlen az egyedi képi megjelenés.
-
Weboldal
A weboldal fontosságát nem kell bemutatnunk, a legtöbb vállalkozás igyekszik tartani a lépést a legújabb technológiai trendekkel és már nem kérdés, hogy egy oldal reszponzív legyen vagy sem. A mai trendeknek megfelelően elkészített weboldalak felettébb képhangsúlyosak, így érdemes ebben a tekintetben is felzárkóznunk. Nem érdemes kiegyeznünk az egyes oldalak alapját biztosító sablonokkal. Tegyük egyedivé és jól beazonosíthatóan ránk jellemzővé a weboldal vizuális megjelenését! A menüpontokhoz válasszunk olyan képeket, amik minden platformon jól mutatnak, a látogatóink számára pedig élvezhetőek és értelmezhetőek.
Kár lenne a jól kidolgozott szöveges ismertetőnket rosszul megválasztott, sablonos képpel érdektelenné tenni. Üzleti arculatunk építésének fontos része, a saját színharmónia, betűtípus használata. Egy a vállalati arculattal nem harmonizáló vizuális tartalom elidegenítheti a weblapot a vállalkozástól, ezzel veszélyeztetve a kommunikáció egységességét és hatékonyságát.
+1 tipp
A munkatársakról, a csapatról készült képeket praktikus évente frissíteni. A kapcsolat menüpontnál található fotók realisztikussága és igényessége a „pult mindkét oldalán” kifizetődő. Ügyfeleink, megrendelőink valóban azokkal a személyekkel találkoznak, akikkel felveszik majd a kapcsolatot, a kollégáink pedig a csapat valódi részeseinek érezhetik magukat.
-
Landingpage oldalak
A termékeinkhez, szolgáltatásainkhoz kapcsolódó gyors, egyértelmű üzeneteink hordozói a landingpage oldalak, amik az év közbeni akcióinkról, újdonságainkról tájékoztatják célközönségünket. Ezeknek a figyelemfelkeltő nyitó oldalaknak egyértelmű feladatuk, hogy a lehető legrövidebb időn belül adják át üzenetünket és keltsék fel ügyfeleink érdeklődését. Ennél testre szabottabb feladatot nem is találhatnánk a vizuális tartalmaknak, hiszen a szöveges tartalmakhoz képest sokkal gyorsabban és hatékonyabban vésődnek be az emlékezetbe.
-
Webshop
2018-ra ez a piac is kezd letisztulni. A legsikeresebbek, nem feltétlenül a legolcsóbbak és nem is a legnagyobbak, hanem akik a legéletszerűbb és legegyszerűbb vásárlási élményt tudják nyújtani, a technológiai lehetőségek kihasználása mellett. A felhasználói élményt leginkább a vizuális elemek tervszerű és minőségi használatával lehet még hatékonyabbá tenni. Lehet ez egy realisztikus termék- fotó, videó, de fontos, hogy mindezt a legigényesebb környezetben tálaljuk.
-
Vállalati blog
A tartalommarketing 2018-ban is erősen jelen lesz a vállalatok kommunikációs tevékenységében, hiszen sokkal jobban tudnak az emberek egy történettel azonosulni, mint egy direkt hirdetéssel. A céges blog több feladatot is elláthat ezen témakörön belül. Megoszthatunk a vállalattal kapcsolatos, az általános tudnivalókon túlmenő, hosszabb lélegzetű érdekes információkat, vagy akár lehet egy új célcsoport megfogásának eszköze is, néhány merészebb, a profilunkba csak áttételesen illeszkedő téma kifejtésével. Innen sem szabad kihagyni a vizuális ingereket keltő képi és videós tartalmakat, hiszen a képi történetmesélés hatékonysága, akár külön kategóriaként, akár a szöveg kiegészítéseként is hasznos eszköz. A képek feladata 2018-ban már nem csak a látogatók olvasásra késztetése, amit 94%-al hatékonyabban látnak el, mint a kép nélküli oldalak -, de sok esetben a hosszadalmas leírások kényszerét elhagyva segítenek a téma egyértelműsítésében, vagy épp pont az átvitt értelmű közlések erősítésében.
-
Közösségi média
Vállalkozásunk népszerűsítéséhez elengedhetetlen a közösségi portálok használata. Kikerülhetetlen a Facebook, amit egész Európában a magyarok használnak a legtöbbet. Szintén nagy lehetőségeket rejt az ügyfél kommunikációban a teljesen képi alapon, működő Instagram, ahol a vizuális történetmesélés igazi értelmet nyer. Közösségi médiastratégiánk kialakításánál a rendszerességet érdemes erős tartalommal megtámogatni, hiszen a hatalmas „kommunikációs zajban” csak a célcsoportunkat valóban érdeklő tartalmakkal tudunk hatékonyak lenni. 2018-ban a posztjaink elképzelhetetlenek vizuális tartalmak nélkül. A képek, videók beszerzésénél mindenképpen érdemes figyelembe venni, hogy ez a terület fogja a vizuális tartalmak jelentős hányadát elhasználni. Fontos a változatosság! A közösségi médiában nagyon hamar elhasználódnak a képek. Igyekezzünk olyan adatbázisokkal dolgozni, amik nagy mennyiségű tartalommal rendelkeznek és a trendeket követve naponta frissítik állományukat.
-
Offline céges megjelenések
A digitális téren túl is van élet, talán csak ott van igazán, így nem szabad megfeledkeznünk a nyomtatott kommunikációs eszközökről sem. A szórólapoknak, újsághirdetéseknek már az első pillanatban meg kell ragadniuk az olvasó figyelmét, hogy a kritikus egy, maximum két másodperces „kidobom-nemdobom” döntéssorozatban időt nyerhessünk!
A történetmesélés trendjét erősítik a nyomtatott kézbe vehető, nyomdaillattal rendelkező, céges magazinok is. A szép kivitelű, igényesen megszerkesztett oldalak a benne található információk megismerésére csábítanak. Igyekezzünk megtalálni a jó kép-szöveg egyensúlyt, nem csak a terjedelmek összehangolását tekintve hanem, hogy a témához valóban kapcsolódó képekkel dolgozzunk. Ne akarjunk szájbarágósak lenni a vizuális tartalmak tekintetében. Egy illusztráció nem közlekedési tábla! Ne csak magyarázzunk vele, hanem hozzuk kontextusba a mondanivalónkat a segítségükkel. Dolgoztassuk meg az olvasó fantáziáját, adjunk neki plusz témát, ne csak sormintát!
Szintén a való élet része az üzlethelyiség, telephely dekorációjának megtervezése, felfrissítése. Itt is nagy segítség lehet egy komplett arculatterv elkészítése, amiben a színekkel, témákkal egységessé tehetjük a vizuális kommunikációt.
Akkor mennyi kép is kell?
Ha vállalkozásunk minden területét végignéztük és újévi fogadalomként a valódi tartalomgyártásra helyezzük a hangsúlyt, akkor nem feltétlenül több, de mindenképpen attraktívabb és minőségibb vizuális tartalmakra lesz szükségünk, mint 2017-ben. Ehhez érdemes olyan beszerzési formát rendszeresítenünk, ahol a választék mellett segítséget is kapunk a konstrukció kialakításában és az egész éves munkában. Fontos, hogy a képeket, videókat az egész cégünkre, általánosan és hosszú ideig felhasználható jogosítási megoldásban szerezzük be, hogy az üzlet minden képfaló területén megkötések nélkül használhassuk. Ne egyezzünk ki kész csomagokkal és ne hagyjuk, hogy plusz költségeket terheljenek ránk, az üzleti célú felhasználás miatt!
2018-ban sem maradhat kép nélkül! Képkereséssel, jogosítással, egyedi igényekkel kapcsolatos kérdéseivel bátran forduljon kollégáinkhoz a +36 30 844 0761-es telefonszámon!
Vélemény, hozzászólás?