Minden kiadvány: magazin, szóróanyag, tájékoztató füzet akkor segít elérni a céljaid, ha vizuálisan, grafikailag is megnyerő. Legyen szó utazásról, divatról, ételekről – a megfelelő képek kiválasztása kulcsfontosságú.
Olvasd el az alábbi hét tippet, amelyekkel profi, és a tömegből kiemelkedő grafikai design-okat tervezhetsz!
1. Használd következetesen a vizuális elemeket, teremtsd meg ezzel a márkád arculatát
Minden nagy márka olyan vizuális arculattal dolgozik, amelynek segítségével akármelyik kiadványukat látod is meg, felismered, hogy mely márkához tartozik. Gondolj például a Vogue-ra, amely elegáns betűtípussal és monokróm színvilággal dolgozik, vagy a Time magazinra ikonikus piros-fehér palettájával.
A színvilág is beszédes: az olcsóbb, kommersz magazinok harsány színekkel és messziről is jól olvasható betűkkel dolgoznak, míg az elitbe tartozó kiadványok intellektuálisabb betűtípussal és inspiráló képanyaggal sugallják a komolyságot és az előkelőséget.
A fotók, melyek ezekben a kiadványokban szerepelnek, nagyban hozzájárulnak ahhoz a hangulathoz és hatáshoz, amelyet az egész kiadvány teremt. Lapozz végig bármilyen magazint, és azt fogod találni, hogy a képek, amelyeket használnak, egyfajta stílusbeli következetességet használnak.
Vegyünk egy példát. Egy főzőmagazin olyan cikkeket tartalmaz, melyekben receptek lesznek, hozzávalók bemutatása, helyek, ahova érdemes beülni enni. Ételfotók: talán azt gondolod, ez egy kimeríthetetlen lehetőség, de a grafikusoknak mégis sokszor fejtörést okoz, hogyan tudják elérni, hogy az ételekről készült képek mind érdekesek és vonzóak legyenek. Ennek egyik eszköze a következetesség.
Nézzük az alábbi képet. Mely stíluselemeket lehet következetesen használni a későbbiekben?
Például a felülről fényképezést, az étel elhelyezését (mire teszed?), a színek tónusát.
2. Hagyj elég üres helyet
Fontos, hogy a képed ne legyen túlzsúfolt, legyen rajta üres tér, amelyet nem tölt ki képi tartalom. Ez elegáns, és nyugodt hangulatot kölcsönöz a képnek.
Olyan fotókat keress, amelyeken van „üres” felület, már csak azért is, mert szükséged lesz erre a felületre, hogy szöveget helyezz el rajta.
Egy magazin cikk nyitóoldala általában egy teljes oldalas kép, amely felkelti az olvasó érdeklődését, és amelynek hatására tovább olvas. A te feladatod tehát egy olyan képet keresni, ami kitölti a teljes oldalt, relevánsan kapcsolódik a cikk tartalmához, és felkelti az érdeklődést a téma iránt.
3. Helyezd előtérbe a formákat és a hatást
A magazin egy kreatív felület, mivel itt jóval kevesebb szabály van, mint más médiákban. Így teljesen rád van bízva, hogy mennyire lesz extravagáns, egyedi és vizuálisan lenyűgöző a magazinod.
Keress olyan képeket, amelyet erős sziluetteket használnak, ahol nagy kontraszt van a háttér és a kép tárgya között.
Hagyd el a konvenciókat, és írd körbe a képen látható elemet!
Amikor képet keresel a magazinodba, mindig gondolj arra is, hogy az hogyan működik majd a betűtípussal, az illusztrációkkal, más fotókkal, hiszen ezek együtt adják majd az összhatást.
4. Keresd a természetesnek tűnő fotókat
Különösen, ha emberekről készült fotókat szeretnél megjeleníteni, kerüld a beállított képeket. Nem hiteles, és kevésbé elegáns.
Persze igényes és szépen fényképezett fotókra lesz szükséged, a természetesség tehát nem azt jelenti, hogy te is le tudod fotózni. A stock fotók nagy előnye az, amikor olyan képeket keresel, amelyeket profi fotós készített, aki ért a beállításokhoz és a fényekhez, viszont törekedett a természetességre is.
5. Keress olyan képeket, amiket jó nézni
A magazin nem arról szól, hogy minden oldal televan szöveggel. Sok az olyan oldal, amelynek inkább a vizualitása fontos, hiszen ez egy könnyed és szórakoztató műfaj. Nem arról van szó, hogy a tartalom nem fontos (igenis fontos!), de az első benyomást az újságosnál abból szerzi az érdeklődő, ahogy átlapozza az újságot: ilyenkor a vizualitás alapján dönti el, megveszi-e vagy sem.
Ezeknek a kitöltő képeknek olyanoknak kell lenniük, amik jól mutatnak, ha önállóan töltenek ki egy oldalpárt, nem ábrázolnak semmi konkrétat és szépek.
A tájképek, városokról készült képek jók utazási vagy életmód magazinokba is. Ha jól játszol a ráírt szöveggel, akkor erős hatást érhetsz el.
6. Olyan borítót keress, ami eladja a magazint
Mi késztet arra, hogy az újságosnál felemelj egy magazint? Talán érdekel az ember, aki a borítón szerepel, vagy az egyik kiemelt téma kelti fel a kíváncsiságod. Összességében mégis a teljes érzelmi hatás a döntő, amit a borító kelt.
Ez az oka annak, hogy néhány speciális tematikus magazinon kívül (lakberendezés, természet) a magazinok általában egy portrét helyeznek a címlapra. A képen szereplő ember a kamerába néz, ahogy személyesen is, a magazin is „szemkontaktussal” veszi fel veled a kapcsolatot.
A magazin témája határozza meg, hogy milyen kontextusban, milyen arckifejezéssel álló embert érdemes a borítóra helyezni.
A legtöbb újság esetében csak az arc, esetleg a mellkasig terjedő kivágás kerül a borítóra. Így az olvasó arra kényszerül, hogy valóban belenézzen a képen látható személy szemébe. Régi, de nagyon hatásos trükk ez az eladásban.
Ahhoz, hogy növeld a magazinod eladását, válassz portréfotókat a borítóra. Minél intenzívebb a kép, annál nagyobb a valószínűsége, hogy az olvasó érzelmileg kapcsolatba lép vele, és megveszi.
7. Használj olyan fotókat, amelyek a koncepciónak csak egy elemét teszik ki
Vannak olyan képek, amelyeket a falra akasztasz, mert úgy, ahogy van, komplett egész. Egy magazin esetében azonban kicsit mást keresel. Olyan képekre van szükséged, amelyek illenek a tartalomhoz, a többi vizuális elemhez: egy építőkocka a teljes koncepcióban.
Olyan képeket keress, amelyek nem teljesek jelen állapotukban. Ez például egy remek példa:
Ha van egy jó ötleted, akkor szöveggel, grafikusan kiegészítheted azt, ami a képen látható. Így maga a képi elem is kulcsfontosságú lesz a tartalmad átadásában, és jól is néz ki.
Keress minél elvontabb, absztrakt fotókat, amelyeket a saját fantáziáddal és kreativitásoddal tölthetsz meg tartalommal, és használj olyan képeket, amelyeken sok az üres tér.
Forrás: blog.123rf.com
Vélemény, hozzászólás?