Az online kommunikáció erőssége a változatos és emlékezetes vizuális megjelenés. Használd kreatívan a logódat, készíts hangulatos képi elemeket az ünnepek jegyében. Mutatunk 5 érvet, amiért érdemes energiát fektetned a szezonális kommunikációba.
Az év vége felé egyre több, jellegzetes vizuális elemekkel rendelkező ünnep van a naptárban: kicsit már nálunk is elterjedt a Halloween, jön a Mikulás és a karácsony. Ezek vásárlóid hétköznapi életének részei, miért ne illeszkedhetnél te is ehhez?
1. Érzelmi kötődés
Az ünnepek és a hozzájuk rögzült vizuális elemek jó érzéseket váltanak ki az emberekben. Ezt a konnotációt te is kiválthatod, akkor is, ha a terméked nem kötődik az ünnepekhez. Ha a termékfotódat most havas keretezéssel jeleníted meg, vagy a szolgáltatásodra egy meleg hangulatú, karácsonyi fotóval hívod fel a figyelmet, akkor a felébresztett kellemes érzések a termékedhez is kötődnek majd a vásárlód fejében.
Olyan ez, mint ahogy a boltod, üzleted is feldíszíted az ünnepek közeledtével. Fontos tudnod, hogy az online kommunikációdban ennek ugyanakkora szerepe van.
2. Aktualitás és személyesség
Ha a vevőid mindennapi tapasztalataira reflektál a vizuális kommunikációd (lásd: jön a karácsony, nálad is karácsonyi hangulat van), akkor látszik, hogy naprakész, aktuális és friss vagy. Most történnek nálad a dolgok ezért a vevőid igényeit is most fogod kiszolgálni: érdemes hozzád fordulni.
Ugyanígy a személyesség, a közvetlenség érzetét is keltheted: nem az elefántcsonttornyodban üldögélsz a termékeddel/szolgáltatásoddal, hanem a vevőid mindennapjaiba kapcsolódsz bele termékeiden keresztül.
3. Emlékezetesség
Válassz ki néhány szezonális vizuális elemet, és azokat használd következetesen. Legyen az egy boszorkánysapka vagy egy faragott tök októberben a képeid jobb felső sarkában: ha jól beazonosíthatóan használod ezeket, akkor az érdeklődők már egy futó pillantásból is be tudják majd azonosítani, hogy rólad van szó.
Ez jó neked, hiszen erősíti a márkádat. Emlékezetessé tesz, hiszen a vizuális elemek felismerése úgy is működik, ha az ember nem gondolja végig, hogy mit lát pontosan.
4. Kreativitás
Mutasd meg a kreativitásod és nyűgözd le a vevőid! Tegyél egy mikulás-sapkát a logódra, ültess egy faragott tököt a márkaneved O-betűjébe, és a jó ötleted mosolyra készteti a vevőid minden egyes alkalommal, mikor találkoznak valamely megjelenéseddel.
Így egy jó ötlettel hatást fejthetsz ki az egész ünnepi időszakban, és megint csak jó üzenetet közvetítesz a vállalkozásodról: vicces vagy, kreatív és érdekes. Terméktől és szolgáltatástól függően egészen messzire elmehetsz a kreatív vizualitással, a lényeg az ötletesség.
5. Egyediség
Ha különleges és jó minőségű képeket és grafikai elemeket használsz, akkor kitűnsz a tömegből. Fontos, hogy a fenti tippeket sok vállalkozás követi az ünnepi időszakban, ezért neked figyelned kell arra, hogy megkülönböztető erejű vizuális elemeket használj. Böngészd az 123RF kínálatát egyedi fotók és vektoros fájlok beszerzéséhez, hogy garantáltan kitűnj az ünnepi időszakban is a tömegből!
Vélemény, hozzászólás?