A jó logó a márkaépítés egyik legfontosabb eszköze. Ezért nem mindegy, hogy a vállalkozásod logója emlékezetes lesz-e, és mit sugall a cégedről.
Ne csodálkozz, ha azt látod, hogy a nagyvállalatok kész vagyonokat fizetnek ki egy jó logóért. Ők is tisztában vannak vele, hogy ha az elkészült munka valóban megfelel minden elvárásnak, az jelentősen javítja a megítélésüket a vásárlóik körében.
Milyen is legyen a logód? Nem kell, hogy túl bonyolult legyen, de nézzen ki jól. Legyen releváns a terméked/szolgáltatásod szempontjából és legyen azonnal felismerhető. Tehát miközben az egyszerűség a kulcs, a grafikának, a betűtípusoknak és a színeknek is jól kell harmonizálnia.
Mire figyelj pontosan? Íme, 24 tipp.
1. Tegyél fel kérdéseket.
Kik a célközönséged? Mit nyújtasz nekik, amit a konkurenciád nem? Kik a legnagyobb versenytársiad? Hol szeretnéd látni a márkádat öt év múlva?
2. Ne azt mondd el, hogyan működik a terméked.
Hanem azt, hogy mit tudnak vele a vásárlóid elérni. Te sem arra vagy kíváncsi, hogy az új mosógép milyen fejlesztésekkel készült, hanem hogy halkabban mos.
3. Ismerd meg a különböző logó-típusokat.
A betű-központú, az illusztratív és a grafikai szimbólumot használó logók közül számodra csak az egyik lesz ideális. Találd meg, melyik.
4. Ne bonyolítsd túl
Ha túl sok elemet helyezel el a logóban, nehéz lesz első ránézésre „megérteni”, így pedig elveszíted annak a lehetőségét, hogy gyors, azonnali kapcsolatot teremts a közönségeddel. Pedig ez a logó lényege.
5. Kövesd a rácsvonalakat.
Ez tartja egyben a design-t.
6. Fontos az egyensúly
Minden vizuális elemnek egyensúlyban kell állnia a körülötte lévőkkel. A sötét tónusok mellé használj világos árnyalatokat. Az egyenes határok mellé ívelt vonalakat, a vízszintes elemek mellé függőlegeseket.
7. Kevesebb színt!
A túl sok szín használata a logóban megnehezíti, hogy a lényegre fókuszáljunk. Használd a lehető legkevesebb színt: háromnál semmiképp ne többet!
8. Ne halmozd az effekteket
A modern képszerkesztő programok korában hajlamosak vagyunk túlzásba esni az egy mozdulattal a képre húzható árnyékoló, hangsúlyozó, kontrasztozó effektekkel. Szebben csillog vele? Logóban az nem jó! Törekedj a minimalizmusra.
9. Légy emlékezetes
A logó a márkád legmarkánsabb jelölője. Tedd könnyen felismerhetővé és emlékezetessé. Egyszerű vizuális elemeket használj, amiket dobj fel színnel és jó szlogennel.
10. Használj személyre szabott ikonokat
Olyat, ami jól jellemzi a vállalkozásod tevékenységét, ugyanakkor egyedi: nem jön szembe állandóan a neten.
>> Böngészd az 123RF.com egyedi logó-kínálatát egyedi grafikákért, inspirációkért! << |
11. Légy releváns
Az iparágadat valamilyen módon szimbolizáló logót készíts. Ne a saját ízlésed vezéreljen, igazodj a területed jellemző színeihez, formáihoz.
12. Figyelj a kontrasztra
Akár monokróm, akár színes logót használsz, figyelj az egymással kontrasztban álló színekre: keresd az egyensúlyt. Ugyanez igaz a tipográfiára is.
13. Minimalizáld a szöveget
Ha lehet, ne tegyél semmilyen szöveget a logóba. Gondolj arra, hogy minden méretben működőképesnek kell lennie, tehát zárd ki azt a csapdát, hogy ha túl kicsi méretben jelenik meg, olvashatatlan legyen a logód szövegezése.
14. Egyszerű elemeket használj
…és ezeket dobd fel!
15. Légy konzisztens
A logód és vizuális elemei köszönjenek vissza minden felületeden.
16. Döntsd meg a tabukat
Biztos hallottál már te is olyat, hogy bizonyos elemeket nem illik/szabad logóként használni. Ne foglalkozz ezekkel! Engedd szabadjára a fantáziád!
17. Jól válaszd ki a betűtípust
Mert illeszkednie kell a logó összhatásához. Olyan betűt válassz, ami stílusában egyezik azzal, amit a logóddal üzenni szeretnél.
18. Ellenőrizd, hogy több méretben is működik-e
Lehet, hogy amikor elkészíted, gyönyörű, de lekicsinyíted, és már egészen más hatást kelt. Próbálgass!
19. Ellenőrizd, hogy minden eszközön működik-e
Monitoron, jegyzetpapíron, Facebook-profil képként… Mindenhol jól néz ki?
20. Ne félj változtatni
A vállalkozásod változik, így a márka is. Ne félj ezt megjeleníteni a logódban sem.
21. Teszteld fekete-fehérben
A digitális világban talán nem ez az első reflexed, de lehet, hogy egyszer fekete-fehérben kell szerepelnie a logódnak valahol. Nézd meg, úgy is működőképes-e.
22. Legyél nyitott a visszajelzésekre
Kérdezd meg a vásárlóidat, mit szólnak a logóhoz. Bármilyen visszajelzés hasznos lehet neked, és rámutathat valamire, amire te nem is gondoltál.
23. Védd le
Ha elkészült, védesd le a logót. Most talán azt gondolod, senki nem akarja majd ellopni tőled, de ezt nem lehet előre tudni.
24. Ne kövesd vakon a trendeket
Természetesen illeszkedned kell a trendekhez, de nem mindhez. Van, amelyik a te vállalkozásod számára nem adaptálható: válaszd ki a megfelelőt és azt kövesd.
Forrás: blog.123rf.com
Vélemény, hozzászólás?