A jó logó a márkaépítés egyik legfontosabb eszköze. Ezért nem mindegy, hogy a vállalkozásod logója emlékezetes lesz-e, és mit sugall a cégedről.

Ne csodálkozz, ha azt látod, hogy a nagyvállalatok kész vagyonokat fizetnek ki egy jó logóért. Ők is tisztában vannak vele, hogy ha az elkészült munka valóban megfelel minden elvárásnak, az jelentősen javítja a megítélésüket a vásárlóik körében.

Milyen is legyen a logód? Nem kell, hogy túl bonyolult legyen, de nézzen ki jól. Legyen releváns a terméked/szolgáltatásod szempontjából és legyen azonnal felismerhető. Tehát miközben az egyszerűség a kulcs, a grafikának, a betűtípusoknak és a színeknek is jól kell harmonizálnia.

Mire figyelj pontosan? Íme, 24 tipp.

1. Tegyél fel kérdéseket.

Kik a célközönséged? Mit nyújtasz nekik, amit a konkurenciád nem? Kik a legnagyobb versenytársiad? Hol szeretnéd látni a márkádat öt év múlva?

2. Ne azt mondd el, hogyan működik a terméked.

Hanem azt, hogy mit tudnak vele a vásárlóid elérni. Te sem arra vagy kíváncsi, hogy az új mosógép milyen fejlesztésekkel készült, hanem hogy halkabban mos.

3. Ismerd meg a különböző logó-típusokat.

logo

A betű-központú, az illusztratív és a grafikai szimbólumot használó logók közül számodra csak az egyik lesz ideális. Találd meg, melyik.

4. Ne bonyolítsd túl

Ha túl sok elemet helyezel el a logóban, nehéz lesz első ránézésre „megérteni”, így pedig elveszíted annak a lehetőségét, hogy gyors, azonnali kapcsolatot teremts a közönségeddel. Pedig ez a logó lényege.

5. Kövesd a rácsvonalakat.

logo_05

Ez tartja egyben a design-t.

6. Fontos az egyensúly

Minden vizuális elemnek egyensúlyban kell állnia a körülötte lévőkkel. A sötét tónusok mellé használj világos árnyalatokat. Az egyenes határok mellé ívelt vonalakat, a vízszintes elemek mellé függőlegeseket.

7. Kevesebb színt!

logo_07

A túl sok szín használata a logóban megnehezíti, hogy a lényegre fókuszáljunk. Használd a lehető legkevesebb színt: háromnál semmiképp ne többet!

8. Ne halmozd az effekteket

A modern képszerkesztő programok korában hajlamosak vagyunk túlzásba esni az egy mozdulattal a képre húzható árnyékoló, hangsúlyozó, kontrasztozó effektekkel. Szebben csillog vele? Logóban az nem jó! Törekedj a minimalizmusra.

9. Légy emlékezetes

A logó a márkád legmarkánsabb jelölője. Tedd könnyen felismerhetővé és emlékezetessé. Egyszerű vizuális elemeket használj, amiket dobj fel színnel és jó szlogennel.

10. Használj személyre szabott ikonokat

logo_10

Olyat, ami jól jellemzi a vállalkozásod tevékenységét, ugyanakkor egyedi: nem jön szembe állandóan a neten.

>> Böngészd az 123RF.com egyedi logó-kínálatát egyedi grafikákért, inspirációkért! <<

 

11. Légy releváns

Az iparágadat valamilyen módon szimbolizáló logót készíts. Ne a saját ízlésed vezéreljen, igazodj a területed jellemző színeihez, formáihoz.

12. Figyelj a kontrasztra

logo_12

Akár monokróm, akár színes logót használsz, figyelj az egymással kontrasztban álló színekre: keresd az egyensúlyt. Ugyanez igaz a tipográfiára is.

13. Minimalizáld a szöveget

Ha lehet, ne tegyél semmilyen szöveget a logóba. Gondolj arra, hogy minden méretben működőképesnek kell lennie, tehát zárd ki azt a csapdát, hogy ha túl kicsi méretben jelenik meg, olvashatatlan legyen a logód szövegezése.

14. Egyszerű elemeket használj

logo_14

…és ezeket dobd fel!

15. Légy konzisztens

A logód és vizuális elemei köszönjenek vissza minden felületeden.

16. Döntsd meg a tabukat

Biztos hallottál már te is olyat, hogy bizonyos elemeket nem illik/szabad logóként használni. Ne foglalkozz ezekkel! Engedd szabadjára a fantáziád!

17. Jól válaszd ki a betűtípust

logo_17

Mert illeszkednie kell a logó összhatásához. Olyan betűt válassz, ami stílusában egyezik azzal, amit a logóddal üzenni szeretnél.

18. Ellenőrizd, hogy több méretben is működik-e

Lehet, hogy amikor elkészíted, gyönyörű, de lekicsinyíted, és már egészen más hatást kelt. Próbálgass!

19. Ellenőrizd, hogy minden eszközön működik-e

logo_19

Monitoron, jegyzetpapíron, Facebook-profil képként… Mindenhol jól néz ki?

20. Ne félj változtatni

A vállalkozásod változik, így a márka is. Ne félj ezt megjeleníteni a logódban sem.

21. Teszteld fekete-fehérben

logo_21

A digitális világban talán nem ez az első reflexed, de lehet, hogy egyszer fekete-fehérben kell szerepelnie a logódnak valahol. Nézd meg, úgy is működőképes-e.

22. Legyél nyitott a visszajelzésekre

Kérdezd meg a vásárlóidat, mit szólnak a logóhoz. Bármilyen visszajelzés hasznos lehet neked, és rámutathat valamire, amire te nem is gondoltál.

23. Védd le

logo_23

Ha elkészült, védesd le a logót. Most talán azt gondolod, senki nem akarja majd ellopni tőled, de ezt nem lehet előre tudni.

24. Ne kövesd vakon a trendeket

Természetesen illeszkedned kell a trendekhez, de nem mindhez. Van, amelyik a te vállalkozásod számára nem adaptálható: válaszd ki a megfelelőt és azt kövesd.

Forrás: blog.123rf.com